BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, January 6, 2012

Bab 2

sebaik sahaja pintu rumah itu terbuka, alya nampak susuk tubuh yang padanya tidak bermaya.

"apa citer sampai tak bermaya nie?"tanya alya sambil masuk tanpa di pelawa. jaejoong yang tadinya dipintu kini membuntuti alya ke ruang tamu.

"tak ada apa-apa lah. bila sampai? tak bagi tahu pon, kalau tak boleh aku jemput tadi."balas jaejoong sambil menekan-nekan remote control di tangannya.

"kau nak amik aku? dalam keadaan macam ni? lupakan lah! elok-elok datang boleh terus pergi rumah kau tup tup aku pulak yang kena pergi hospital sebab ada orang kemalangan. tak kuasa aku.!"balas alya. rancangan di tv tidak ada yang menarik perhatiannya sehingga lah jaejoong bertanya kepada alya.

"kau datang sebab press tu kan?"tanya jaejoong sambil melihat alya di sebelahnya.

"hmm.."sepatah saja yang di jawab alya. tidak berani dia membalas pandangan jaejoong. matanya hanya tertumpu kepada skrin tv dihadapannya .takut dia akan menangis!

bila sahaja dia memikirkan apa yang terjadi kepada jaejoong, air mata selalunya automatik akan keluar tanpa di minta. sebab itu kalau boleh ingin menajan air mata itu dengan tidak membalas pandangan jaejoong.

"aku tak ada apa-apa lah kau tak payah datang pun tak apa.susah aje."sambung jaejoong lagi. dia tahu kenapa alya tidak membalas pandangannya. "selagi ada kau menyokong aku walaupun jauh, aku tak akan ada apa-apa"sambungnya lagi.

"risau aku tengok kau tu.habis macam mana sekarang? kau jumpa lagi dengan doirang?"tanya alya.

"tak, tak boleh jumpa lah.company tu tak bagi.entahlah!" keluh jaejoong.berat keluhan tu yang menarik perhatiannya.

"dah lah aku nak masuk bilik. nak tidur! penat! kalau ada apa-apa panggil aku. aku masak ye malam ni.?" tanya alya.

"betul ke?" wajah jaejoong kelihatanceria sedikit.

"yalah.aku datang sini sebenarnya nak gemukkan kau dengan masakkan aku!"balas alya sambil tersenyum.

"uiih, hilang kerja aku macam itu. jangan lah masak selalu ye."tergelak alya mendengar balasan jaejoong.

0 comments: